Молебен о божием творении о чем

Священный Синод установил день особой молитвы о Божием творении

Москва, 14 июля 2015 г.

Священный Синод на заседании 13 июля 2015 года в Санкт-Петербурге установил (журнал № 41) день особой молитвы о Божием творении, сообщает Патриархия.ru.

Молебен о божием творении о чем. Смотреть фото Молебен о божием творении о чем. Смотреть картинку Молебен о божием творении о чем. Картинка про Молебен о божием творении о чем. Фото Молебен о божием творении о чем

Члены Синода утвердили представленный Синодальной богослужебной комиссии чин молебного пения о сохранении творения Божия, который надлежит совершать во всех храмах Русской Православной Церкви ежегодно в первое воскресенье сентября.

Архипастырям и пастырям в первое воскресенье сентября Синод постановил посвящать проповедь заботе о Божием творении.

Русская Православная Церковь имеет особое попечение о проповеди добросовестного отношения человека к творению Божию — окружающему миру. В конце XX — начале XXI столетий это привело к созданию целого ряда церковных документов, выражающих позицию Православной Церкви по вопросам экологии. В частности, тема экологии поднималась на заседании Архиерейского Собора 1997 года и получила развитие в документе «Основы социальной концепции Русской Православной Церкви», принятом Юбилейным Архиерейским Собором в 2000 году. В 2008 году эта тема была поднята в документе «Основы учения Русской Православной Церкви о достоинстве, свободе и правах человека». В том же году в Турции состоялась встреча Предстоятелей Поместных Православных Церквей, по итогам которой был принят итоговый документ «Послание Предстоятелей Православных Церквей», в котором тема экологии особо освещается. В этом документе в частности указывается: «В связи с этим мы вновь подтверждаем установленный ранее [в Константинопольском Патриархате] день особых молитв о защите творения Божия 1 сентября, в начале церковного года. Мы поддерживаем введение темы защиты природной среды в катехизацию, проповедь и пастырскую работу наших Церквей, как это уже происходит в ряде из них».

Сохраняя приверженность общеправославным решениям, Архиерейский Собор 2013 года принял концептуальный документ «Позиция Русской Православной Церкви по актуальным проблемам экологии». Этим документом стимулируется активность духовенства и мирян в экологической сфере.

Высший Церковный Совет обсуждал в своих заседаниях от 17 февраля и от 25 июня 2015 года предложения Церковно-общественной природоохранной организации при Синодальном отделе по взаимоотношениям Церкви и общества, созданной в развитие намерений, выраженных Архиерейским Собором 2013 года в упомянутом документе. В частности, было предложено установить день особой молитвы о Божием творении.

Согласованная на встрече Предстоятелей Православных Церквей 2008 года дата — 1 сентября — в странах канонического присутствия Русской Православной Церкви ознаменована началом учебного года в церковных и светских учебных заведениях, молебными пениями об учащихся, и совмещение двух значимых дней не представляется уместным. Следует также отметить, что по воскресным дням в храмы приходит существенно больше людей, и проведение того или иного празднования или молебного пения имеет более широкий масштаб. В связи с этим было предложено установить днем особой молитвы о Божи

Источник

Чин молебного пения о сохранении творения Божия

Текст молеб­но­го пения утвер­жден реше­ни­ем Свя­щен­но­го Сино­да от 13 июля 2015 года. Моле­бен над­ле­жит совер­шать во всех хра­мах Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви еже­год­но в пер­вое вос­кре­се­нье сентября.

Свя­щен­ник: Благослове́н Бог наш все­гда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа­кон: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Хор: Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, Иже вез­де́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, при­и­ди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спа­си́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Чтец: Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Три­жды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти гре­хи́ на́ша; Влады́ко, про­сти́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посе­ти́ и исце­ли́ не́мощи на́ша, и́мене Тво­е­го́ ра́ди.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Отче наш, Иже еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небе­си́ и на зем­ли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не вве­ди́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Псалом 103

Бла­го­сло­ви́, душе́ моя́, Го́спода. Го́споди, Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́. Во испове́дание и в велеле́поту обле́клся еси́. Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, простира́яй не́бо, я́ко ко́жу. Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй о́блаки на восхожде́ние Свое́, ходя́й на кри­лу́ ве́треню. Творя́й А́нгелы Своя́ ду́хи и слу­ги́ Своя́ пла́мень о́гненный. Основа́яй зем­лю́ на тве́рди ея́, не преклони́тся в век ве́ка. Бе́здна, я́ко ри́за, одея́ние ея́, на гора́х ста́нут во́ды, от запреще́ния Тво­е­го́ побе́гнут, от гла́са гро́ма Тво­е­го́ убоя́тся. Восхо́дят го́ры и нисхо́дят поля́ в ме́сто, е́же основа́л еси́ им. Преде́л положи́л еси́, его́же не пре́йдут, ниже́ обратя́тся покры́ти зе́млю. Посыла́яй исто́чники в де́брех, посре­де́ гор про́йдут во́ды. Напая́ют вся зве́ри се́льныя, ждут она́гри в жа́жду свою́. На ты́х пти́цы небе́сныя привита́ют, от сре­ды́ ка́мения дадя́т глас. Напая́яй го́ры от превы́спренних Свои́х, от пло­да́ дел Твои́х насы́тится зем­ля́. Прозяба́яй тра­ву́ ското́м, и злак на слу́жбу челове́ком, изве­сти́ хлеб от зем­ли́. И вино́ весели́т се́рдце челове́ка, ума́стити лице́ еле́ем, и хлеб се́рдце челове́ка укрепи́т. Насы́тятся дре­ва́ польска́я, ке́дри Лива́нстии, и́хже еси́ насади́л. Та́мо пти́цы вогнездя́тся, ероди́ево жили́ще предводи́тельствует и́ми. Го́ры высо́кия еле́нем, ка́мень прибе́жище за́яцем. Сотвори́л есть луну́ во вре­ме­на́, со́лнце позна́ за́пад свой. Положи́л еси́ тьму, и бысть нощь, в не́йже про́йдут вси зве́рие дубра́внии. Ски́мни рыка́ющии, восхи́тити и взыска́ти от Бо́га пи́щу себе́. Воз­сия́ со́лнце и собра́шася и в ло́жах свои́х ля́гут. Изы́дет челове́к на де́ло свое́ и на де́лание свое́ до ве́чера. Яко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди, вся прему́дростию сотвори́л еси́, испо́лнися зем­ля́ тва́ри Тво­ея́. Сие́ мо́ре вели́кое и простра́нное, та́мо га́ди, и́мже несть чис­ла́, живо́тная ма́лая с вели́кими, та́мо кораб­ли́ препла́вают, змий сей, его́же созда́л еси́ руга́тися ему́. Вся к Тебе́ ча́ют, да́ти пи́щу им во бла́го вре́мя. Да́вшу Тебе́ им соберу́т отве́рзшу Тебе́ ру́ку вся́ческая испо́лнятся бла́гости. Отвра́щшу же Тебе́ лице́, возмяту́тся, отъи́меши дух их, и исче́знут, и в персть свою́ возвратя́тся. По́слеши Ду́ха Тво­е­го́, и сози́ждутся, и обнови́ши лице́ зем­ли́. Бу́ди сла́ва Госпо́дня во ве́ки, возвесели́тся Госпо́дь о де́лех Свои́х. Призира́яй на зе́млю, и творя́й ю́ трясти́ся: прикаса́яйся гора́м, и дымя́тся. Вос­пою́ Го́сподеви в живо­те́ мое́м, пою́ Бо́гу мое­му́, до́ндеже есмь. Да услади́тся Ему́ бесе́да моя́, аз же возвеселю́ся о Го́споде. Да исче́знут гре́шницы от зем­ли́, и беззако́нницы, я́коже не бы́ти им. Бла­го­сло­ви́, душе́ моя́, Го́спода.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Бог Господь: глас 6:

Диа­кон: Бог Госпо́дь и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Стих 1: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко благ, я́ко в век ми́лость Его́.

Стих 2: Обыше́дше обыдо́ша мя и и́менем Госпо́дним противля́хся им.

Стих 3: Не умру́, но жив бу́ду и пове́м дела́ Госпо́дня.

Стих 4: Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во гла­ву́ у́гла, от Го́спода бысть сей и есть ди́вен во очесе́х на́ших.

Тропари, глас 6:

Хор: Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас,/ вся́каго бо отве́та недоуме́юще,/ сию́ Ти моли́тву, я́ко Влады́це,// гре́шнии, прино́сим, поми́луй нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Иже дре́вле в Вавило́не го́рдыя язы́ки порази́вый, Го́споди,/ пра́веднаго Тво­е­го́ преще́ния изба́ви ны./ Поща­ди́ гре́шныя лю́ди Твоя́,/ я́же стяжа́л еси́ Твое́ю Кро́вию;/ не преда́ждь нас поги́бели от дел рук на́ших,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́мы,/ и воз­зо­ви́ погиба́ющим:// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам,/ Благослове́нная Богоро́дице,/ наде́ющиися на Тя, да не поги́бнем,/ но да изба́вимся Тобо́ю от бед,// Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Свя­щен­ник: Мир всем.

Хор: И ду́хови твоему́.

Диа­кон: Прему́дрость, во́нмем.

Чтец: Проки́мен, глас 1: Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя.

Стих: Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, и вопль мой.

Чтец: К ри́мляном посла́ние свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.

Апостол, зачало 98 ( Рим.8:22–27 )

Бра́тие, ве́мы я́ко вся тварь с на́ми совоздыха́ет, и сболе́знует да́же до ны́не: Не то́чию же, но и са́ми нача́ток Ду́ха иму́ще, и мы са́ми в себе́ воздыха́ем, всыновле́ния ча́юще, избавле́ния те́лу на́шему. Упова́нием бо спасо́хомся. Упова́ние же ви́димое, несть упова́ние; е́же бо ви́дит кто, что и упова́ет? А́ще ли его́же не ви́дим, наде́емся, терпе́нием ждем. Си́це же и Дух спосо́бствует нам в не́мощех на́ших; о чесо́м бо помо́лимся, я́коже подоба́ет, не ве́мы: но Сам Дух хода́тайствует о нас, воздыха́нии неизглаго́ланными. Испыта́яй же серд­ца́, весть, что есть мудрова́ние Ду́ха, я́ко по Бо́гу припове́дует о святы́х.

Аллилуиа, глас 4:

Бо́же, уще́дри ны и бла­го­сло­ви́ ны.

Стих: Про­све­ти́ лице́ Твое́ на ны, и поми́луй ны.

Диа­кон: И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелия, Го́спода Бо́га мо́лим.

Свя­щен­ник: От Матфе́я свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Хор: Сла́ва Тебе́ Го́споди, сла́ва Тебе́.

Евангелие от Матфеа, зачало 100

Рече́ Госпо́дь свои́м ученико́м, я́коже мо́лния исхо́дит от восто́к и явля́ется до за́пад, та́ко бу́дет прише́ствие Сы́на Челове́ческаго. Иде́же бо а́ще бу́дет труп, та́мо собе́рутся орли́. А́бие же по ско́рби дний тех со́лнце поме́ркнет, и луна́ не даст све́та сво­е­го́, и зве́зды спаду́т с небе­се́, и си́лы небе́сныя подви́гнутся. И тогда́ яви́тся зна́мение Сы́на Челове́ческаго на небе­си́; и тогда́ воспла́чутся вся коле́на земна́я, и у́зрят Сы́на Челове́ческаго, гряду́ща на о́блацех небе́сных с си́лою и сла́ваю мно́гою. И по́слет А́нгелы Своя́ с тру́бным гла́сом ве́лиим, и соберу́т избра́нныя его́ от четы́рех ветр, от коне́ц небе́с до коне́ц их. От смоко́вницы же научи́теся при́тчи: егда́ уже́ ва́ия ея́ бу́дут мла́да и ли́ствие прозя́бнет, ве́дите, я́ко близ есть жа́тва. Та́ко и вы, егда́ ви́дите сия́ вся, ве́дите, я́ко близ есть при две́рех.

Хор: Сла́ва Тебе́ Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ектения:

Диа­кон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Еще́ мо́лимся о Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле, и о Господи́не на́шем Высокопреосвяще́ннейшем (или: Преосвяще́ннейшем) митрополи́те (или: архиепи́скопе, или: епи́скопе), и о всей во Хри­сте́ бра́тии на́шей.

Еще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х, во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Сотвори́вый мир и вся, я́же в нем, Го́споди, при­и­ми́ покая́ние на́ше и во вре́мя потре́бно посли́ зем­ли́ дождь и благорастворе́ние возду́хов, уми­ри́ стихи́и, да грех на́ших ра́ди не му́чается и стра́ждет тварь, мо́лимтися, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Де́лом го́рдых проти́вящийся, Го́споди, дела́ рук на́ших испра́ви, да не обратя́тся на гла­вы́ на́ша и не погубя́т ны бе́ды и напа́сти, но при́зри на смире́ние на́ше и низ­посли́ благода́ть и мир, мо́лимтися услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Да не стра́ждет лихои́мств и беззако́ний ра́ди на́ших творе́ние Твое́, Го́споди, но да сохрани́тся неврежде́нно от всех наве́т вра́жиих, мо́лимтися, услы́ши и поми́луй.

Еще́ мо́лимся о е́же не помяну́ти беззако́ний и непра́вд люде́й Свои́х, и отврати́ти от нас весь гнев Свой, пра́ведно на ны дви́жимый, и не погуби́ти мир сей гла́дом, жа́ждею и ины́ми бе́дами, но сохрани́ти его́ и нас пощади́ти, мо́лимтися услы́ши и поми́луй.

Свя­щен­ник воз­глас: Услы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в зем­ли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны. Ми́лостив бо и человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Молитва о благостоянии мира

Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же Вседержи́телю, сотвори́вый не́бо и зе́млю со все́ю ле́потою их, просвети́вый день све́том со́лнечным и нощь уясни́вый заря́ми о́гненными, вся́кия тва́ри Тво́рче, созда́вый от зем­ли́ челове́ка, отпа́вшаго же и преда́вшаго Тя, назда́вый па́ки Честно́ю Кро́вию Единоро́днаго Сы́на Твоего́!

При́зри с Небе­се́, Бо́же, и виждь, я́ко се́тует зем­ля́, и дре­ве­са́ и бы́лие изчеза́ют, зве́рие и ско́ти, и пти́цы небе́сныя погиба́ют за нече́стие живу́щих на ней. Сего́ ра́ди в покая́нии припа́даем и вопие́м Ти, да не погуби́ши мир Твой и нас со беззако́ньми на́шими, но да́руй обраще́ние безу́мным сыно́м челове́ческим и спасе́ние им и тва́ри им покоре́нной.

Благослове́н еси́, Го́споди, пото́пом омы́вый при Но́е грех челове́ческий! Да́руй нам пото́ки сле́зныя и омове́ние скверн на́ших, да обрати́мся от злых дел, хище́ний и непра́вд на́ших, во е́же храни́ти достоя́ние Твое́.

Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же Вседержи́телю, при Ло́те попали́вый ме́рзости Содо́мския и Гомо́ррския и очи́стивый Зе́млю Обетова́нную от скверн их! Да́руй исправле́ние извраще́нным и стро́потным ума́м и се́рдцем челове́ческим, да позна́ют путь Твой.

Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же Вседержи́телю, Иже прише́ствием Возлю́бленнаго Сы́на Тво­е­го́ обнови́вый и очи́стивый всю тварь! Да́руй, да уве́руют лю́дие всем се́рдцем и просла́вят Тя и Единоро́днаго Сы́на Тво­е­го и Уте­ши­те­ля Духа Свя­та­го, да чело­ве­ки и сти­хи­я­ми и всею тва́рию сла́вится пречестно́е и великоле́пое Имя Святы́я Тро́ицы во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ина молитва

Го́споди, Бо́же Вседержи́телю, Соде́телю и Тво́рче вся́ческих, покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, всю зе́млю дре­ве­сы́ многови́дными и живо́тными разли́чными напо́лнивый, и животворя́яй ю́, да вся тварь благодари́т Тя, Изряднохудо́жника. Ты еси́ Иже и челове́ка сотвори́вый по о́бразу и подо́бию Тво­е­му́, и в ми́ре сем поста́вивый, во е́же возде́лывати и храни́ти его́.

Не отвра­ти́ лица́ Тво­е­го́ и ны́не, Го́споди Человеколю́бче, зря мир Твой расхища́емь от беззако́ний и страсте́й на́ших. Яко се́тует зем­ля́, дре­ве­са́ и бы́лие исчеза́ют, зве́рие и ско́ти, и пти́цы небе́сныя погиба́ют за нече́стие сыно́в челове́ческих.

Мо́лимся Ти, Всемилосе́рдый Бо́же, поми́луй ны, испо́лни серд­ца́ на́ша све́том Тво­е­го́ богоразу́мия и при­и­ми́ покая́ние на́ше, да возде́лываем мир Твой во бла́го душа́м и телесе́м на́шим и во сла́ву Пресвята́го Име­ни Тво­е­го́, Тебе́ бо подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Свя­щен­ник: Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Хор: Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Свя­щен­ник: Сла́ва Тебе́, Хри­сте́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Хор: Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Свя­щен­ник отпуст: Христо́с и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Сво­ея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко благ и Человеколю́бец.

Источник

Синод установил день особой молитвы о Божием творении

Молебен о божием творении о чем. Смотреть фото Молебен о божием творении о чем. Смотреть картинку Молебен о божием творении о чем. Картинка про Молебен о божием творении о чем. Фото Молебен о божием творении о чем

Такое решение принято на заседании Священного Синода РПЦ 13-го июля 2015 года (Журнал №41).

Священный Синод утвердил две молитвы о благосостоянии мира — более пространную и краткую. Тексты обеих молитв можно скачать по ссылке:

В день молитвы о Божием творении иерархам Церкви и священнослужителям рекомендовано посвящать свои проповеди проблемам заботы об окружающей среде.

Русская Православная Церковь не впервые занимается вопросами экологии. В конце XX — начале XXI столетий об этом был принят целый ряд церковных документов. В частности, тема экологии поднималась на заседании Архиерейского Собора 1997 года и получила развитие в документе «Основы социальной концепции Русской Православной Церкви», принятом Юбилейным Архиерейским Собором в 2000 году. В 2008 году эта тема была поднята в документе «Основы учения Русской Православной Церкви о достоинстве, свободе и правах человека».

В том же году в Турции состоялась встреча Предстоятелей Поместных Православных Церквей, по итогам которой был принят итоговый документ «Послание Предстоятелей Православных Церквей», в котором тема экологии особо освещается. В этом документе в частности указывается: «В связи с этим мы вновь подтверждаем установленный ранее [в Константинопольском Патриархате] день особых молитв о защите творения Божия 1 сентября, в начале церковного года. Мы поддерживаем введение темы защиты природной среды в катехизацию, проповедь и пастырскую работу наших Церквей, как это уже происходит в ряде из них».

Установить день особой молитвы о Божием творении было предложено на заседаниях Высшего Церковного Совета от 17 февраля и от 25 июня 2015 года.

Днем особой молитвы о Божием творении было решено признать первое воскресенье сентября.

Источник

Чин молебнаго пения о сохранении творения Божия

Приблизительное время чтения: 3 мин.

Благословен Бог наш:

Царю Небесный:

Трисвятое по Отче наш:

Псалом 103-й.

Бог Господь: глас 6:

Помилуй нас, Господи, помилуй нас,/ всякаго бо ответа недоумеюще,/ сию Ти молитву, яко Владыце,/ грешнии, приносим, помилуй нас.

Слава:

Иже древле в Вавилоне гордыя языки поразивый, Господи,/ праведнаго Твоего прещения избави ны./ Пощади грешныя люди Твоя,/ яже стяжал еси Твоею Кровию;/ не предаждь нас погибели от дел рук наших,/ иного бо, разве Тебе, Бога не вемы,/ и воззови погибающим:/ Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

И ныне, Богородичен:

Милосердия двери отверзи нам,/ Благословенная Богородице,/ надеющиися на Тя, да не погибнем,/ но да избавимся Тобою от бед,/ Ты бо еси спасение рода христианскаго.

Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Стих: Господи, услыши молитву мою, и вопль мой. Апостол к Римляном, зачало 98 (глава 8, 22-27). Аллилуиа, глас 4: Боже, ущедри ны и благослови ны. Стих: Просвети лице Твое на ны, и помилуй ны.

Евангелие от Матфеа, зачало 100.

Помилуй нас, Боже:

Еще молимся о Великом Господине:

Еще молимся о богохранимей стране нашей:

Сотворивый мир и вся, яже в нем, Господи, приими покаяние наше и во время потребно посли земли дождь и благорастворение воздухов, умири стихии, да грех наших ради не мучается и страждет тварь, молимтися, услыши и милостивно помилуй.

Делом гордых противящийся, Господи, дела рук наших исправи, да не обратятся на главы наша и не погубят ны беды и напасти, но призри на смирение наше и низпосли благодать и мир, молимтися услыши и милостивно помилуй.

Да не страждет лихоимств и беззаконий ради наших творение Твое, Господи, но да сохранится неврежденно от всех навет вражиих, молимтися, услыши и помилуй.

Еще молимся о еже не помянути беззаконий и неправд людей Своих, и отвратити от нас весь гнев Свой, праведно на ны движимый, и не погубити мир сей гладом, жаждею и иными бедами, но сохранити его и нас пощадити, молимтися услыши и помилуй.

Услыши ны, Боже:

Молитва о благостоянии мира

Благословен еси, Господи, Боже Вседержителю, сотворивый небо и землю со всею лепотою их, просветивый день светом солнечным и нощь уяснивый зарями огненными, всякия твари Творче, создавый от земли человека, отпавшаго же и предавшаго Тя, наздавый паки Честною Кровию Единороднаго Сына Твоего!

Призри с Небесе, Боже, и виждь, яко сетует земля, и древеса и былие изчезают, зверие и скоти, и птицы небесныя погибают за нечестие живущих на ней. Сего ради в покаянии припадаем и вопием Ти, да не погубиши мир Твой и нас со беззаконьми нашими, но даруй обращение безумным сыном человеческим и спасение им и твари им покоренной.

Благословен еси, Господи, потопом омывый при Ное грех человеческий! Даруй нам потоки слезныя и омовение скверн наших, да обратимся от злых дел, хищений и неправд наших, во еже хранити достояние Твое.

Благословен еси, Господи, Боже Вседержителю, при Лоте попаливый мерзости Содомския и Гоморрския и очистивый Землю Обетованную от скверн их! Даруй исправление извращенным и стропотным умам и сердцем человеческим, да познают путь Твой.

Благословен еси, Господи Боже Вседержителю, Иже пришествием Возлюбленнаго Сына Твоего обновивый и очистивый всю тварь! Даруй, да уверуют людие всем сердцем и прославят Тя и Единороднаго Сына Твоего и Утешителя Духа Святаго, да человеки и стихиями и всею тварию славится пречестное и великолепое Имя Святыя Троицы во веки веков. Аминь.

Ина молитва

Господи, Боже Вседержителю, Содетелю и Творче всяческих, покрываяй водами превыспренняя Своя, всю землю древесы многовидными и животными различными наполнивый, и животворяяй ю, да вся тварь благодарит Тя, Изряднохудожника. Ты еси Иже и человека сотворивый по образу и подобию Твоему, и в мире сем поставивый, во еже возделывати и хранити его.

Не отврати лица Твоего и ныне, Господи Человеколюбче, зря мир Твой расхищаемь от беззаконий и страстей наших. Яко сетует земля, древеса и былие исчезают, зверие и скоти, и птицы небесныя погибают за нечестие сынов человеческих.

Молимся Ти, Всемилосердый Боже, помилуй ны, исполни сердца наша светом Твоего богоразумия и приими покаяние наше, да возделываем мир Твой во благо душам и телесем нашим и во славу Пресвятаго Имени Твоего, Тебе бо подобает всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Премудрость.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Честнейшую Херувим:

Прочая и обычный (малый) отпуст.

Источник

Зачем молиться о творении

Молебен о божием творении о чем. Смотреть фото Молебен о божием творении о чем. Смотреть картинку Молебен о божием творении о чем. Картинка про Молебен о божием творении о чем. Фото Молебен о божием творении о чем

Социальный и экологический кризисы в определенной степени связаны с человеческим грехом. Природные катастрофы, в большинстве случаев, обусловлены тем, что человеком нарушается установленный порядок окружающей среды. Это происходит из-за распространения мировоззрения, ведущего к саморазрушению мира и человека. Наряду с потребительством, неумеренностью, равнодушием, основной чертой этого мировоззрения является недостаток веры и любви. Состояние мира, гармония на земле и в её обитателях взаимно обогащаются и укрепляются благодатью Божьей через нашу веру и готовность делиться своей любовью со всем творением Божиим. От начала мира Бог окружает «венец» Своего творения божественной любовью, но постоянно напоминает, что «блаженнее давать, нежели принимать» (Деян. 20:35). В самом деле, хорошо не только получать любовь, но и делиться ею с ближним и со всем творением, защищая, охраняя и сохраняя мудро устроенный мир Божий. Это принцип здоровых отношений человека как к другому человеку, так и к природному миру. Поэтому для христиан предсказание Спасителя о том, что «любовь охладеет» (Мф. 24:12), вызывает больше опасений, чем предсказания ученых о природных катаклизмах, социальных переворотах, войнах и эпидемиях. Если мы потеряем любовь, даже самые близкие станут чужими друг другу, Богу и природе, которую он сотворил. Одной из причин природных бедствий является не просто недостаток знаний о том, что вредить природе нельзя, но и недостаток любви.

Для каждого христианина любовь неразрывно взаимосвязана с молитвой. Если нам надлежит любить людей и все творение Божие, то это означает, что мы должны и молиться за них. А когда мы молимся, любовь должна преисполнять нас, потому что как говорит старец Амфилохий, «молитва без любви — это все равно, что добрая и прекрасная птица, которая не имеет крыльев и не может летать». Каждый человек, который истинно молится Богу, включает в свою жизнь не только любого человека, но и любую вещь. Для него нет никого и ничего чужого. Подтверждением этому служат также известные слова преподобного Исаака Сирина: «Что есть сердце милующее. Возгорение сердца у человека о всем творении, о людях, о птицах, о животных, о демонах и о всякой твари. При воспоминании о них и при воззрении на них очи у человека источают слезы, от великой и сильной жалости, объемлющей сердце. И от великого терпения умаляется сердце его, и не может оно вынести, или слышать, или видеть какого-либо вреда или малой печали, претерпеваемых тварью. А посему и о бессловесных, и о врагах истины, и о делающих ему вред, ежечасно со слезами приносит молитву, чтобы сохранились и очистились; а также и о естестве пресмыкающихся молится с великой жалостью, которая возбуждается в его сердце до уподобления в сем Богу». «Печаль, претерпеваемая тварью», – это прямое следствие грехопадения. Грех Адама является космическим по своим последствиям, ибо он разрушил первозданную гармонию между человеком и прочим творением. Поэтому Воплощение и Спасение имеет космический характер. Воплощение сродняет Христа со всем космосом, со всем, что создано. И Христос, будучи человеком в полном, совершенном смысле этого слова, сродни Своей телесностью всей твари: самый маленький атом или самая великая галактика в Нем узнает себя самое во славе. И спасается весь человек: освящение и обожение происходит как с душой, так и с телом. Мы верим не только в бессмертие души, но также чаем воскресения тела, через которое мы связаны с окружающим материальным миром. Поэтому наше освящение подразумевает и освящение окружающей среды. Мы спасаемся не от мира, а вместе с миром. Наше человеческое спасение ведет к искуплению всей твари, которая через нас «освобождена будет от рабства тлению в свободу славы детей Божиих» (Рим 8:21). Таким образом, молитва о всем мире, включая и природный мир, основывается на холистическом, или вселенском, понимании спасения и искупления этого мира через человека и не несет в себе сентиментального или утопического характера.

Наша молитва о Божьем творении, как и любая молитва, может быть просительной, благодарственной или хвалебной. В просительной молитве мы выражаем пред Богом наши нужды – как телесные, так и духовные. Таких молитв, относящихся к творению, достаточно много в требнике: молитвы на благословение стада, на благословение пчел, молитвы на нивах, молитва на освящение семян и пр. В благодарственной молитве мы подтверждаем, что Бог — источник всякого истинного блага. Примером такой молитвы, конечно, служит сама Литургия, Евхаристия как благодарение, в том числе и за дарованный нам окружающий мир. Кроме того, замечательные благодарственные молитвы за творение можно найти в акафисте «Слава Богу за все». Наконец, созерцая совершенства Бога Творца, мы не можем не возносить хвалебные молитвы о творении. Так, 103-й псалом является образцом восхваления Бога как премудрого Творца и всемогущего Промыслителя.

В заключение отметим, что каждый христианин призван быть священником творения и призван все, что есть в мироздании, сделать частью Божия Царства. Молитва поэтому не должна заключаться только в словах, но и в делах. Тогда молитва станет сослужением Богу, живой любовью и делом милосердия. Тогда мы, подобно второму Адаму — Христу, преобразим и приведем через себя все творение Божие в Царство вечной славы, когда Бог будет все и во всем.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *