Напишите что произошло вчера i play tennis
Контрольная работа по английскому языку. ( 4 класс)
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 4 класс |
Тип | Другие методич. материалы |
Автор | Шевченко Е.Н. |
Дата | 01.04.2015 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
Контрольная работа, 4 класс
Напиши вторую форму глаголов:
Play, open, say, do, work, have, go, study, take, help, see.
Напиши, что произошло вчера.
I walk in the park.
Выпиши предложение с ошибкой. Рядом напиши правильный вариант предложения.
Was children right?
Сделай предложение отрицательным. Запиши его:
We told many stories.
Задай вопрос к подчёркнутому слову:
Yesterday Nick and Mike ran and played in the forest.
Напиши вторую форму глаголов:
Play, invite, water, go, give, answer, fly, sit, walk, try, wash.
Напиши, что произошло вчера.
4. She work in the garden.
5. He open the window.
Выпиши предложение с ошибкой. Рядом напиши правильный вариант предложения.
Was children right?
Сделай предложение отрицательным. Запиши его:
We told fairy tales.
Задай вопрос к подчёркнутому слову:
Yesterday the children ran and played in the park.
Учебник Spotlight 9. Student Book. Страница 47
3с. Grammar in Use — Применяем грамматику на практике
Note: The Past Perfect Continuous is the past equivalent of the Present Perfect Continuous. — Запомните: прошедшее совершенное длительное время — это эквивалент настоящего совершенного длительного времени в прошлом.
4. Put the verbs in brackets into the Past Perfect or the Past Perfect Continuous. — Поставьте глаголы в скобках в форму прошедшего совершенного или прошедшего совершенного длительного времени.
5. Use the adverbs and time expressions below to make sentences about yourself. Use past tenses. — Используйте глаголы и выражения, указывающие на период времени, чтобы составить предложения о себе. Используйте прошедшие времена.
yesterday • since • ago • while • when • for • last summer • at 5 o’clock yesterday afternoon
6. Complete the sentences with used to or didn’t use to. In which sentences could you also use would? — Закончите предложения с использованием used to или didn’t use to. В каких предложениях вы могли бы поставить также и слово would?
Примечание: Еще раз расскажем об обороте used to и его использовании. Этот оборот обычно используют, когда предаются воспоминаниям из прошлого. Обычно фразы с used to переводятся как «Я раньше…», «У меня была привычка …», «Я имел обыкновение» и т.п. Главное отличие used to от простого прошедшего времени в том, что описываемые события были не единичными, а регулярными событиями в прошлом. Также с оборотом used to нельзя употреблять указатели на конкретное время, типа yesterday. С ним применяются только временные указатели на длительный период, например: In my childhood, When I was young, When I was 6, а также often, always и т.д.
Привычные действия в прошлом можно выразить и с помощью глагола would. В этом он практически полностью аналогичен обороту used to и переводится точно примерно как «Бывало…». Однако есть несколько особенностей.
Вы должны помнить и о другом, не менее распространенном способе использования глагола would — для демонстрации условности (я бы…). При этом нам прекрасно известна словосочетание глагола would с глаголом состояния like. В значении условного глагола would может сочетаться в том числе и с глаголами состояния. Чтобы не запутаться в значениях этого глагола, смотрите внимательно на контекст.
7. Listen and find what Sam and Cathy used to do when they were young and what they didn’t use to do. Then write sentences. — Послушайте и узнайте, чем бывало занимались Сэм и Кэти, когда были маленькими, и чего они не делали. Затем напишите предложения.
8. Make similar sentences about yourself when you were a child. Use used to/didn’t use to or would. Swap memories with your partner. — Составьте подобные предложения о себе, когда вы были ребенком. Используйте used to/didn’t use to или would. Поделитесь воспоминаниями со своим партнером.
9. Complete the gaps with the verbs in brackets in their correct past forms. — Заполните пробелы глаголами в скобках в правильной форме прошедшего времени.
Eleanor Seagrove and her dog Rusty 1) were walking (walk) along the beach one Sunday afternoon. Rusty 2) was enjoying (enjoy) himself running along the sand and barking happily. Suddenly he and Eleanor 3) froze (freeze). As they looked up, a strange round metallic object like a giant football 4) had appeared (appear) in the sky. It was travelling very fast and coming straight for them. Eleanor 5) had never experienced (experience) anything like it before. Terrified, she and Rusty fell down in the sand. The «football» hovered near them for a moment and then 6) disappeared (disappear) over the horizon. Eleanor was sure she 7) had seen (see) an Unidentified Flying Object!
Элеонора Сигрув и ее собака Расти прогуливались по пляжу одним воскресным днем. Расти наслаждался, бегая по песку и весело гавкая. Внезапно он и Элеонора застыли. Когда они посмотрели вверх, странный круглый металлический объект, похожий на гигантский футбольный мяч, появился в небе. Он двигался очень быстро и приближался прямо к ним. Элеонора никогда не испытывала ничего подобного. В ужасе она и Расти бросились на песок. «Футбольный мяч» завис над ними на мгновение, а затем скрылся за горизонтом. Элеонора была уверена, что она видела НЛО!
10. Imagine something strange happened to you. Write an email to your English-speaking pen friend about it (60-80 words). — Представьте, что с вами произошло что-то странное. Напишите электронное письмо вашему англоговорящему другу по переписке (60-80 слов).
Hope you’re well. I’ve got something interesting to talk to you. It was something strange that happened to me last Friday. It was a very dark evening. I was coming home after my tennis training. The weather forecast told me about strong wind and heavy rain that night. So I hurried up so to come home before the rain. But I was late. The storm began suddenly. At first, I had felt a strong howling wind seen the lightning flash and after few moments I heard the thunder. It seemed to be the thunder roared right over me. Flashes of lightning and the thunder followed me. I hadn’t even thought it could get any worse but it did. Heavy rain had poured down so I got soaking wet in a minute. At that moment I had suddenly seen the glitter of non-human eyes in the tree. I had never experienced anything like it before. Terrified, I took off running. What do you think it was?
Write me soon,
Dmitry
Надеюсь у тебя все хорошо. Я меня есть кое-что интересное для тебя. Что-то странное произошло со мной в прошлую пятницу. Был очень темный вечер. Я возвращался домой после тренировки по теннису. Прогноз погоды говорил мне о сильном ветре и ливне в тот вечер. Поэтому я торопился вернуться домой до дождя. Но я опоздал. Шторм начался внезапно. Сначала я почувствовал сильный ревущий ветер и увидел вспышку молнии, а через пару мгновений услышал гром. Казалось, что гром прогремел прямо надо мной. Вспышки молний и гром следовали за мной. Я не думал, что может стать хуже, но оно стало. Начался ливень, и я насквозь промок за минуту. В тот момент я вдруг увидел блеск нечеловеческих глаз на дереве. Я никогда не испытывал ничего подобного. В ужасе я бросился бежать. Как ты думаешь, что это было?
Итоговая контрольная работа 4 класс
Play, open, say, do, work, have, go, study, take, help, see.
Образец : play – play ed , sit – sat.
I walk in the park.
№ 3 Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных
№ 4. Образуйте форму множественного числа
There are _______tomatoes in the basket.
Are there _______oranges in the market?
There isn’t _______.information in the newspaper.
There is ________ coffee in the cup.
Have you got ________-books at home?
a)will cry b) cries c) cried
2.Granny_____to us next week.
a) came b)will come c) comes
3.Our family____to London next year.
a) will go b)went c)goes
4. Ann___a party last Saturday.
a) has b) had c) have
5. Kate____TV two hours ago.
a) watch b) will watch c) watched
MOTHER’S DAY IN GREAT BRITAIN
In Great Britain, there is a holiday now which people call Mother’s Day. In the old days many girls from workers’ families in towns and from farmers’ families in the country worked in rich people’s houses. They had to do all the housework. Their working day was usually very long and they often worked on Sundays, too. One day a year, it was usually on Sunday in March, they could visit their mothers. They went home on that day and brought presents for their mothers. They could stay at home only one day, and then they went back to their work. People called that day Mothering Sunday. Later Mothering Sunday became a holiday Mother’s Day. It is usually on a Sunday
in the middle of March. Mother’s Day must be a day of rest for the in other of the family. In the United States of America and Canada, Mother’s Day is the second Sunday in May.
Ответьте на вопросы по тексту.
1) Where did many girls from workers’ families work?
2) Was their working day long or not?
3) Did they work on Sundays?
4) When could they visit their mothers?
Play, invite, water, go, give, answer, fly, sit, walk, try, wash.
Образец : We help Tom. – We helped Tom.
4. She work in the garden.
№ 3 Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных
Рабочая тетрадь Spotlight 6. Workbook. Страница 27
1. Put the verbs in the correct column. — Поставьте глаголы в правильные колонки.
• go • spend • study • wash • do • walk • begin • try • tidy • play • fly • watch
studies
tries
tidies
flies
2. Fill in: do, does, don’t or doesn’t. — Вставьте: do, does, don’t или doesn’t
3. Put the verbs in brackets in the present simple. — Поставьте глаголы в скобках в настоящее простое время.
4. How often do you do the following? Make sentences about yourself. Use adverbs of frequency. — Как часто вы делаете указанное ниже? Составьте предложения о себе. Используйте наречия частоты
• am late for school • tidy my room • play cards with my friends • wake up early • cook • go fishing
5. Put the adverbs of frequency into the correct position in the sentence. — Поставьте наречия частоты в правильную позицию в предложениях.
6. Fill in the gaps with at, on, or in. — Заполните пропуски с помощью at, on или in.
7. Rewrite these sentences in their question form. — Перепишите эти предложения в вопросительной форме
Итоговая контрольная работа 4 класс
Play, open, say, do, work, have, go, study, take, help, see.
Образец : play – play ed , sit – sat.
I walk in the park.
№ 3 Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных
№ 4. Образуйте форму множественного числа
There are _______tomatoes in the basket.
Are there _______oranges in the market?
There isn’t _______.information in the newspaper.
There is ________ coffee in the cup.
Have you got ________-books at home?
a)will cry b) cries c) cried
2.Granny_____to us next week.
a) came b)will come c) comes
3.Our family____to London next year.
a) will go b)went c)goes
4. Ann___a party last Saturday.
a) has b) had c) have
5. Kate____TV two hours ago.
a) watch b) will watch c) watched
MOTHER’S DAY IN GREAT BRITAIN
In Great Britain, there is a holiday now which people call Mother’s Day. In the old days many girls from workers’ families in towns and from farmers’ families in the country worked in rich people’s houses. They had to do all the housework. Their working day was usually very long and they often worked on Sundays, too. One day a year, it was usually on Sunday in March, they could visit their mothers. They went home on that day and brought presents for their mothers. They could stay at home only one day, and then they went back to their work. People called that day Mothering Sunday. Later Mothering Sunday became a holiday Mother’s Day. It is usually on a Sunday
in the middle of March. Mother’s Day must be a day of rest for the in other of the family. In the United States of America and Canada, Mother’s Day is the second Sunday in May.
Ответьте на вопросы по тексту.
1) Where did many girls from workers’ families work?
2) Was their working day long or not?
3) Did they work on Sundays?
4) When could they visit their mothers?
Play, invite, water, go, give, answer, fly, sit, walk, try, wash.
Образец : We help Tom. – We helped Tom.
4. She work in the garden.
№ 3 Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных